Instrument

Nivå: Nybörjare, avancerad samt musikhögskoleförberedande
Metod: Klassisk pianoundervisning, suzukimetoden
Lektionsform: Enskild
Plats: St Lars Väg 14 i Lund. Mellanvångsskolan, Medborgarhuset i Staffanstorp.

Pianoundervisningen på Lunds Musikskola har olika inriktningar beroende på vilken nivå och metod man vill få undervisning i. Vi kan erbjuda kurser i Suzukimetod men även klassisk metod, och nivåerna sträcker sig från nybörjare till musikhögskoleförberedande undervisning. Lunds Musikskola kan genom sitt breda utbud därmed erbjuda något för alla nivåer och åldrar.

Jazz: Att improvisera är grundläggande inom jazzmusiken. Som jazzpianist har man stora möjligheter till att spela i olika sammanhang och ensemblesituationer.
Fiol / Altfiol

Från: 5 år
Nivå: Nybörjare, avancerad samt musikhögskoleförberedande nivå
Plats:
St Lars Väg 14 i Lund.

Fiol, eller violin, är ett mycket populärt instrument inom klassisk musik såväl som folkmusik i många delar av världen.

Vi på Lunds Musikskola erbjuder individanpassad undervisning för barn och vuxna oavsett nivå. Vi använder oss av Suzuki-inspirerad undervisning och andra metoder, och kombinerar utlärning på gehör med notläsning.

Gitarr / Elgitarr

Från: 6 år
Nivå: Nybörjare, Avancerad
Lektionsform: Enskilt
Plats:
Plats: St Lars Väg 14, LMG, Järnåkraskolan i Lund. Mellanvångsskolan, Medborgarhuset i Staffanstorp.

Hos Lunds Musikskolas gitarrlärare  kan du bland annat lära dig att: ackompanjera visor, spela klassiska stycken, spela rock och pop. Undervisning sker både på gehör och med hjälp av noter.

Cello

Från: 6 år
Nivå: Nybörjare, avancerad
Plats: St Lars Väg 14 i Lund

Lunds Musikskola har höstterminen 2022 ingen undervisning i cello

Sång

Från: 8 år

Nivå: Nybörjare, avancerad
Lektionsform: Enskilt
Plats: Plats: St Lars Väg 14 i Lund. Mellanvångsskolan, Medborgarhuset i Staffanstorp.

Musikteori

Från: 8 år